14.9.2012
Připravovaná rozsáhlá výluka na trati SŽDC č.210 od pondělí 17.9.2012.
Schéma linek autobusů náhradní dopravy při výlukách VRANÉ NAD VLTAVOU – DOBŘÍŠ / DAVLE
Výlukový jízdní řád platný od 17.9.2012, do 21.9.2012
Výlukový jízdní řád platný od 17.9.2012, do 6.10.2012
4.4.2012
Provozovatel dráhy SŽDC, s. o. informuje, že
od 10. dubna 2012, 4:00 hod. nepřetržitě do 26. dubna 2012, 15:30 hod.
(první po výluce pojedou vlaky Os 9013 resp. Os 9012) proběhne výluka v úseku
Praha-Vršovice – Vrané nad Vltavou na trati 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš.
Dopravce České dráhy, a.s. proto musí všechny vlaky v úseku Praha hl.n. (pouze vybrané spoje v nočních hodinách)
Praha-Smíchov – Vrané nad Vltavou a opačně nahradit náhradní autobusovou dopravou, která bude organizovaná podle výlukového jízdního řádu.
Stanice Praha-Vršovice a Praha-Krč nebudou po dobu výluky
obsluhovány, vlaky v úseku Vrané nad Vltavou – Čerčany a Vrané nad
Vltavou – Dobříš pojedou dle pravidelného jízdního bez
omezení, pouze vlak Os 9059 bude dne 21. dubna 2012 nahrazen
náhradní autobusovou dopravou v trase
Praha-Smíchov – Praha-Braník – Praha-Modřany zastávka –
Praha-Komořany – Nádraží Zbraslav (zastávka
BUS MHD) – Davle, obec – Petrov, obec – Jílové u Prahy, Borek –
Krhanice, Prosečnice – Krhanice – Týnec nad
Sázavou – Poříčí nad Sázavou – Čerčany.
Přeprava jízdních kol v prostředcích náhradní dopravy není zajištěna.
15.10.2011
Výlukový jízdní řád
platný od 15. října 2011, 0:00 hod. do 27. října 2011, 24:00 hod.
210 Praha - Čerčany / Pikovice
31.3.2011
Provozovatel dráhy SŽDC, s.o. informuje, že dne 7. dubna 2011, od 8:00 hod. do 15:45 hod. proběhne výluka v úseku
Praha-Zbraslav - Vrané nad Vltavou - Davle / Měchenice na trati 210 Praha - Čerčany.
Dopravce České dráhy, a.s. proto musí
přistoupit k následujícím opatřením:
Všechny vlaky budou ve vyloučeném úseku
nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována
podle výlukového jízdního řádu. S ohledem na odlišné vedení
silničních komunikací bude náhradní autobusová doprava organizována
po dvou trasách:
Linka R - pojede
ze stanice Praha-Zbraslav, kde bude přestup na a z vlaků směr Praha
do stanice Měchenice v případě vlaku směr Dobříš, nebo do stanice
Davle, kde bude přestup na vlaky směr Čerčany.
Linka V - pojede
ze stanice Praha-Zbraslav, kde bude přestup na vlaky z a ve směru
Praha, do zastávek Vrané nad Vltavou a Skochovice, autobus je určen
pouze pro cestující do Vraného a Skochovic.
Cestující z Vraného ve směru Dobříš a Čerčany
cestují přes stanici Praha-Zbraslav bez doplatku rozdílu jízdného.
Popis zastávek náhradní
dopravy:
Stanice |
Popis |
Měchenice |
před staniční budovou |
Skochovice |
u hasičské zbrojnice |
Vrané nad Vltavou |
před staniční budovou |
Jarov |
na silnici pod zastávkou |
Praha-Zbraslav |
před staniční budovou |
Cestujícím je také k dispozici zákaznická
informační linka +420 840 112 113, kde vám naši operátoři podají
veškeré zde uvedené informace. Za vzniklé problémy se omlouváme.
21.8.2010
Dne 16. 8. 2010 v 0:35 hod uvázl Os 19013 v naplavené hlíně v Km 38,200 tratě 210 mezi ŽST P. Modřany - P. Zbraslav.
Vlaková doprava v úseku
Vrané nad Vltavou - Praha Braník
byla v době od 0:35 do 14:00 přerušena a nahrazena NAD.
Od 14:00 hod 16.8.2010 byla zavedena v úseku 38.050 - 37.950 pomalá jízda 30 km/hod.
Foto po zprovoznění tratě.
Jedná se úsek tratě pod budovaným "pražským silničním obchvatem" u Komořan.
7.5.2010
Pro opravu přejezdů v km 32,148 a v km 32,437 v ŽST Vrané nad Vltavou a těžkou střední opravu (TSO) výhybek č.8,10
v
ŽST Vrané nad Vltavou
se
bude konat nepřetržitá výluka v úseku
Praha-Zbraslav – Vrané nad Vltavou
od
pondělí
10.05.2010 (od 7:50 hod.)
do pátku 14.05.2010 (do 14:30 hod.)
Náhradní autobusová doprava (NAD) bude zajištěna v úseku Praha-Zbraslav
- Vrané nad Vltavou a opačně.
Dne 14.5.2010 bude nutný u vlaku Os 9010 ve stanici Vrané nad
Vltavou mimořádný přestup.
Zastávky NAD odchylně od ČD:
Praha-Zbraslav: před
výpravní budovou
Jarov: na
silnici u rozcestí pod zastávkou ČD
Vrané
nad Vltavou: před
výpravní budovou
Omezení služeb:
rozšířená
přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol -
Pozn: Služba není zajištěna v úsecích Praha-Zbraslav – Čerčany /
Dobříš a opačně( dne 10.5.2010) u vlaků 19003, 9005, 9007, 9009,
9011, 9013, 19008, 9008, 9010, 9014 a 9016, (ve dnech 11.-13.5.2010)
u vlaků 19003, 9005, 9007, 9009, 9011, 9013, 9002, 19008, 9008,
9010, 9014 a 9016, (dne 14.5.2010) u vlaků 19003, 9005, 9007, 9002,
19008, 9008 a 9010.
30.7.2009
Výlukový jízdní řád
platný od 3.8.2009 do 7.8.2009
Skochovice - Davle - Jílové u Prahy
12.6.2009
Dne 10.6.2009 ve 21:28 hod. došlo při vjezdu Os 9026 v ŽST Vrané nad Vltavou na 4.kolej k odpadnutí části lokomotivy 714.022-1. Následkem bylo zaklínění brzdového táhla mezi přídržnicí a kolejnicí výhybky č.2. Přes toto táhlo došlo k vykolejení předního podvozku lokomotivy oběmi nápravami a po 40 m k zastavení vlaku 9026 na koleji č.4. Ke zranění osob nedošlo. Osobní doprava na trati 210 přes Vrané n ad Vltavou byla od 21:28 do 0:15 (dne 11.6.2009) zastavena a nahrazena ND.
714 + EDK 1.jpg (149 kB), 714 + EDK.jpg (148 kB), 714 celo.jpg (148 kB), 714 prvni podvozek.jpg (144 kB),
Kus brzdy ve vyhybce.jpg (145 kB)
4.10.2008
Od pondělí 6.10. bude zahájena výluka na trati
210 v úseku Měchenice - Dobříš, která po 5 dnech
(od 10.10.2008) plynule přejde do výluky Mníšek pod Brdy -
Dobříš.
Důvodem výluky je strojní čištění štěrkového lože včetně úpravy
příkopů a banketů traťové koleje v km 5,920 - 7,959 trati
Dobříš – Vrané nad Vltavou. Dále v tomtéž úseku výměna kolejového roštu, výměna pražců, zřízení bezstykové koleje, pročištění propustů a oprava přejezdů. V traťovém úseku Měchenice – Čisovice bude provedena výměna kolejnic
Základní vývěska - Dobříš - Měchenice Základní vývěska - Dobříš - Mníšek Základní vývěska Bojov, Bojanovice
5.9.2008
Z důvodu opravy
traťové koleje se bude dne 15.září 2008
v době od 7.10 hod. (po vlaku Os 19004) do 13.00 hod. (první vlak
pojede Os 19009) konat výluka
mezi ŽST
DAVLE / MĚCHENICE –VRANÉ NAD VLTAVOU
Pro cestující z/do stanic Davle – Čerčany a
Měchenice – Dobříš bude zavedena ND v úseku PRAHA ZBRASLAV –
MĚCHENICE / DAVLE. Pro
cestující z/do Skochovic bude zavedena ND v úseku VRANÉ NAD VLTAVOU
– SKOCHOVICE. Cestující z/do Vraného nad Vltavou do/z Prahy pojedou
normálně vlakem z/do ŽST Vrané nad Vltavou.
>> podrobnosti <<
15.8.2008
Nehoda na přejezdu
V 18:30 hod dne 4.8.2008 došlo k nehodě na
železničním přejezdu v km 3,321
mezi stanicemi Malá Hraštice - Dobříš. Osobní auto narazilo do vlaku
Os
19047 a to do boku motorového vozu řady 810. Ve vlaku nebyl nikdo
zraněn.
Auto řídila těhotná žena, dále byl v autě jeden spolujezdec. Řidička
ani
její spolujezdec také nebyli viditelně zraněni. Řidička jevila
známky šoku.
Vlak 19047 dle plánu otáčí na Dobříši na vlak 19020, který z
uvedeného
důvodu byl z Dobříše odřeknut. Cestující z Dobříše do Mokrovrat na
tento
spoj odvezla svým osobním autem staniční dozorkyně. Vlak 19049
skončil jízdu
v Mníšku pod Brdy a odtud jel jako PMD do Mokrovrat pro cetující
kteří
čekali na 19020, a zpět do Mníšku. Z Mníšku odjel jako 19020 (+ 61
minut) do
Vraného nad Vltavou, kde cestující směr Praha použili vlak Os 9026
od
Čerčan.
9.7.2008
"Poděkování
strojvedoucímu a vlakvedoucímu vlaku 9017 dne 3.7.2008.
Tento den zasáhla oblast Středočeského kraje lokální bouře se silným
deštěm a nárazy větru. Cestoval jsem
zmíněným vlakem mezi stanicemi Vrané nad Vltavou a Čerčany, přičemž
nedaleko stanice Petrov u Prahy v odlehlém
lesním terénu strojvedoucí pohotově zastavil před spadlou jívou. Po
krátké době místní chataři zapůjčili rámovou pilu
a strojvedoucí s vlakvedoucím se okamžitě dali do práce a co
nejrychleji se snažili strom odstranit z jízdního profilu.
Po necelé půlhodině, mnohém vystřídání se v práci s ochotnými
cestujícími se mohl vlak 9017 opět rozjet směrem k žst. Čerčany.
Rád bych poděkoval zmíněným osobám za ochotu a vůli projevenou v
nepříjemném deštivém počasí.
Samozřejmě i místnímu chataři za zapůjčení pily, protože bez jeho
pomoci by vlak zcela určitě nabral několikahodinové zpoždění.
S pozdravem Stloukal Miloš, Blansko.
PS: Na fotografii vidíte strojvedoucího a vlakvedoucího vlaku 9017
při odstraňování spadlé jívy."
Foto: 1., 2.
Přívalový déšť zastavil dopravu na trati 210 1.6.2008.
>> podrobnosti <<
16.2.2008
Vážení cestující.
Z důvodu opravy hlavní staniční
koleje, včetně vybudování zvýšeného nástupiště
a pro opravu železničního přejezdu v ŽST Praha Braník se budou konat
výluky mezi žst.
DENNÍ VÝLUKY
od pondělí 17.března do čtvrtka
20.března 2008
v době od 8.20 do 15.20 hod.
NEPŘETRŽITÁ VÝLUKA
od pondělí 31.března 2008 od 8.20
hod.
do neděle 6.dubna 2008 do 16.10
hod.
Konečnou a výchozí stanicí pro
vlaky na trati ČD 210 bude po dobu výluk ŽST PRAHA BRANÍK.
Náhradní autobusová doprava
v úseku ŽST Praha Vršovice – ŽST Praha Braník nebude zavedena. Cestující mohou využít v tomto úseku MHD za podmínek stanovených organizací ROPID o kterých budete informováni před zahájením výluky.V případě mimořádností při výluce
Vám podrobnější informace poskytnou:
·
výpravčí žst.
Praha Braník tel.: 972 228 855
·
výpravčí žst.
Praha Krč tel.: 972 228 155
8.2.2008
Po dlouhých 5 a půl letech od povodní v roce 2002
a používání přivolávacích návěstí v Praze Modřanech, jel dne
31.1.2008 poprvé Os 9021 na návěst volno. SŽDC s.o. ve spolupráci
firmou AK Signál se podařilo od tohoto termínu zprovoznit v
Modřanech provizorní releové SZZ ovládané z JOP (Remote 98). V
průběhu letošního roku by měla pokračovat rekonstrukce Modřan včetně
opravy PZS přejezdu v km 12,748 = 39.200 na kterém platí stále
trvalé omezení rychlosti 10 km/hod a nejpozději od nového GVD
2008/2009 by se mohly opět vlaky křižovat na modřanské zastávce.
Důležité je, že 1.2.2008 byla vydána dps 631 o zrušení pomalé jízdy
40 km/hod přes Modřany v délce 1640 m. Vlaky mohou projet stanicí po
9. koleji až 80 Km/hod.
K fotkám 7. a 8.:
Foceno 7.2. Os 9006 vjezd do Modřan od Zbraslavi .
Na vjezdovém návěstidle L svítí zelená a to na něm nebylo k vidění 5,5 roku !!!!!
28.11.2007
Od 5.11.do 20.12. probíhá na trati č. 210
rozsáhlá výluka mezi ŽST Praha Zbraslav - Vrané nad Vltavou.
Důvodem je oprava jarovského tunelu. Práce provádí firma Subterra
a.s. ve spolupráci s SDC-ST Praha. Obnovuje se část tunelu u
vranského portálu včetně portálu samotného. Přes 10 let byla
obezdívka v této části tunelu vystužena kovovou konstrukcí a pro
havarijní stav byla v tunelu zavedena i pomalá jízda 10 km/hod v
délce 400 m. Nouzová kontrukce a původní obezdívka bude odstraněna a
tunel se v této části rozšiřuje. Následně bude skalní masiv zpevněn
železnou sítí a stříkaným betonem. Náhradní dopravu zajišťují
autobusy DP HLMP. Po skončení výluky bude dle sdělení SDC v tunelu
po 10 letech obnovena traťová rychlost 50 Km/hod., což přinese
výrazné zrychlení železniční dopravy na"Posázavském pacifiku".
S přáním hezkého dne Petr Pavlík
Dozorčí provozu UŽST Praha hl.n.
pro traťový úsek ŽST Praha Braník - Dobříš + Davle
foto:
Odsekávání obezdívky.JPG (712 kB) , Pohled do tunelu.JPG (659 kB) , Pohled z tunelu.JPG (447 kB) ,
Vranský portál detail.JPG (521 kB) , Zbraslav NAD.JPG (525 kB) , Zbraslav soupravy do Prahy.JPG (559 kB)
27.10.2007
Z důvodu
rekonstrukce jarovského tunelu se bude konat po dobu 40 dnů
NEPŘETRŽITÁ VÝLUKA
mezi ŽST
Praha Zbraslav - Vrané nad Vlt.
od pondělí 5.listopadu 2007 (od 8.50 hod.)
do
pátku 14.prosince 2007
Jako poslední vlak před výlukou pojede dne 5.11. Os 19003 s odjezdem
ze ŽST Praha Zbraslav v 8.32 hod.
27.9.2007
Z důvodu dokončení oprav
železniční tratě se budou konat
denní výluky mezi
žst.
TÝNEC NAD SÁZAVOU -
JÍLOVÉ U PRAHY
od pondělí 1.řijna 2007
do středy 3.řijna 2007
V době od 7.40 do 17.40 hod.
Vlaky č.9003, 9006, 9005, 9008, 9007, 9043, 9010, 9040, 9009, 9012,
9011 a 9014 budou v uvedeném úseku nahrazeny autobusy (NAD).
Zastávka Prosečnice nebude po dobu
výluky obsluhována.
NAD staví v obci u samoobsluhy
(200m od zast. ČD).
-
služba není po dobu výluky garantována u
všech vlaků v úseku Čerčany – Jílové u Prahy.
V případě mimořádností při výluce Vám podrobnější informace
poskytnou:
·
výpravčí žst. Týnec nad Sázavou tel.: 972 252 285 (724 546 950) nebo
· výpravčí žst. Jílové u Prahy tel.: 241 950 506
27.9.2007
Z důvodu opravy železniční tratě
se bude konat
nepřetržitá výluka mezi žst.
TÝNEC NAD SÁZAVOU -
ČERČANY
Od čtvrtka 4.řijna 2007
(od 9.20 hod.) Poslední vlak před výlukou projede Os 9003.
Do neděle 4.listopadu 2007
(do 17.00 hod.) První vlak po výluce pojede Os 9011.
Vlaky budou v tomto úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD), která pojede dle výlukového JŘ. Zastávka Poříčí nad Sázavou – Svárov nebude po dobu výluky obsluhována.
V případě mimořádností při výluce Vám podrobnější informace
poskytne:
·
výpravčí žst. Týnec nad Sázavou tel.: 972 252 285 (724 546 950)
3.9.2007
Z důvodu opravy železniční tratě se bude konat
nepřetržitá výluka
mezi žst.
TÝNEC NAD SÁZAVOU
- JÍLOVÉ U PRAHY
Od pátku 7.září 2007
(od 9.20 hod.) Poslední vlak před výlukou projede Os 9006.
Do čtvrtka 27.září 2007
(do 14.30 hod.) První vlak po výluce pojede Os 9040.
Vlaky budou v tomto úseku nahrazeny autobusy (NAD).
Zastávka Prosečnice nebude po dobu výluky obsluhována.
NAD staví v obci u samoobsluhy (200m od zast. ČD). Více
Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny. Více
Ve dnech 5. – 8.3.2007 a 19. – 22.3.2007 budou denní výluky na trati Praha Vršovice – Vrané n/V. - Čerčany v mezistaničním úseku Jílové u Prahy - Davle Více
V ranních hodinách 18. září na vlečce Kovohutě Mníšek, která odbočuje z širé trati mezi ŽST Čísovice a Mníšek pod Brdy, vykolejila lokomotiva ČD 751.031-6 přes nesklopenou výkolejku HVk2. O výkolejku se prorazila nádrž na lokomotivě a vyteklo asi 2700 litrů nafty, čímž byla způsobena ekologická havárie. Škoda byla předběžně odhadnuta na 869000 Kč.
výluka Praha Zbraslav - Vrané nad Vltavou Foto rar
Dne 9.9. 2006 došlo
v ŽST Davle k vjetí silničního vozidla TOYOTA
Handcruiser (registrační značka 5A3 - ....) do prostoru
kolejiště. Silniční vozidlo vjelo na
pozemek ČD a.s. přes násep u výhybky č.4 a dále po výhybce č.4
pokračovalo do prostoru nádraží, kde zastavilo
mezi kolejí
č.3 a 1 za vlakem č. 9009. K případu byla zaměstnanci ČD požádána o
zásah Policie ČR.