logo

http://parnijizdy.cz
pavlik(zavináč)zap.cd.cz
+420972226140

Trať 210 - aktuality

 

14.9.2012

 

Připravovaná rozsáhlá výluka na trati SŽDC č.210 od pondělí 17.9.2012.

 

Schéma linek autobusů náhradní dopravy při výlukách VRANÉ NAD VLTAVOU – DOBŘÍŠ / DAVLE pdf

Výlukový jízdní řád platný od 17.9.2012, do 21.9.2012 pdf

Výlukový jízdní řád platný od 17.9.2012, do 6.10.2012 pdf

 

 


 

4.4.2012

Provozovatel dráhy SŽDC, s. o. informuje, že

od 10. dubna 2012, 4:00 hod. nepřetržitě do 26. dubna 2012, 15:30 hod.

 

(první po výluce pojedou vlaky Os 9013 resp. Os 9012) proběhne výluka v úseku

 Praha-Vršovice – Vrané nad Vltavou na trati 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš.

 

Dopravce České dráhy, a.s. proto musí všechny vlaky v úseku Praha hl.n. (pouze vybrané spoje v nočních hodinách)

Praha-Smíchov – Vrané nad Vltavou a opačně nahradit náhradní autobusovou dopravou, která bude organizovaná podle výlukového jízdního řádu.

 

Stanice Praha-Vršovice a Praha-Krč nebudou po dobu výluky obsluhovány, vlaky v úseku Vrané nad Vltavou – Čerčany a Vrané nad Vltavou – Dobříš pojedou dle pravidelného jízdního bez omezení, pouze vlak Os 9059 bude dne 21. dubna 2012 nahrazen náhradní autobusovou dopravou v trase
Praha-Smíchov – Praha-Braník – Praha-Modřany zastávka – Praha-Komořany – Nádraží Zbraslav (zastávka BUS MHD) – Davle, obec – Petrov, obec – Jílové u Prahy, Borek – Krhanice, Prosečnice – Krhanice – Týnec nad Sázavou – Poříčí nad Sázavou – Čerčany.

Přeprava jízdních kol v prostředcích náhradní dopravy není zajištěna.

 

jízdní řád pdf


 

15.10.2011

 

Výlukový jízdní řád

platný od 15. října 2011, 0:00 hod. do 27. října 2011, 24:00 hod.

210 Praha - Čerčany / Pikovice

jízdní řád pdf

 


 

31.3.2011

Provozovatel dráhy SŽDC, s.o. informuje, že dne 7. dubna 2011, od 8:00 hod. do 15:45 hod. proběhne výluka v úseku

Praha-Zbraslav - Vrané nad Vltavou - Davle / Měchenice na trati 210 Praha - Čerčany.

Dopravce České dráhy, a.s. proto musí přistoupit k následujícím opatřením:

Všechny vlaky budou ve vyloučeném úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu. S ohledem na odlišné vedení silničních komunikací bude náhradní autobusová doprava organizována po dvou trasách:

Linka R - pojede ze stanice Praha-Zbraslav, kde bude přestup na a z vlaků směr Praha do stanice Měchenice v případě vlaku směr Dobříš, nebo do stanice Davle, kde bude přestup na vlaky směr Čerčany.

Linka V - pojede ze stanice Praha-Zbraslav, kde bude přestup na vlaky z a ve směru Praha, do zastávek Vrané nad Vltavou a Skochovice, autobus je určen pouze pro cestující do Vraného a Skochovic.

Cestující z Vraného ve směru Dobříš a Čerčany cestují přes stanici Praha-Zbraslav bez doplatku rozdílu jízdného.

Popis zastávek náhradní dopravy:

Stanice

Popis

Měchenice

před staniční budovou

Skochovice

u hasičské zbrojnice

Vrané nad Vltavou

před staniční budovou

Jarov

na silnici pod zastávkou

Praha-Zbraslav

před staniční budovou

Cestujícím je také k dispozici zákaznická informační linka +420 840 112 113, kde vám naši operátoři podají veškeré zde uvedené informace. Za vzniklé problémy se omlouváme.

jízdní řád pdf

 


 

21.8.2010

Dne 16. 8. 2010 v 0:35 hod uvázl Os 19013 v naplavené hlíně v Km 38,200 tratě 210 mezi ŽST P. Modřany - P. Zbraslav.

Vlaková doprava v úseku

Vrané nad Vltavou - Praha Braník

byla v době od 0:35 do 14:00 přerušena a nahrazena NAD.

Od 14:00 hod 16.8.2010 byla zavedena v úseku 38.050 - 37.950 pomalá jízda 30 km/hod.

 

Foto po zprovoznění tratě.

Jedná se úsek tratě pod budovaným "pražským silničním obchvatem" u Komořan.

Formát souboru ztrátové komprese     Formát souboru ztrátové komprese

 


 

7.5.2010

Pro opravu přejezdů v km 32,148 a v km 32,437 v ŽST Vrané nad Vltavou a těžkou střední opravu (TSO) výhybek č.8,10

v ŽST Vrané nad Vltavou

 se bude konat nepřetržitá výluka v úseku

Praha-Zbraslav – Vrané nad Vltavou  

od pondělí 10.05.2010 (od 7:50 hod.)

do pátku 14.05.2010 (do 14:30 hod.)

Náhradní autobusová doprava (NAD) bude zajištěna v úseku Praha-Zbraslav - Vrané nad Vltavou a opačně.

Dne 14.5.2010 bude nutný u vlaku Os 9010 ve stanici Vrané nad Vltavou mimořádný přestup.

Zastávky NAD odchylně od ČD:
Praha-Zbraslav: před výpravní budovou
Jarov: na silnici u rozcestí pod zastávkou ČD
Vrané nad Vltavou: před výpravní budovou

Omezení služeb:
 rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol - 

Pozn: Služba není zajištěna v úsecích Praha-Zbraslav – Čerčany / Dobříš a opačně( dne 10.5.2010) u vlaků 19003, 9005, 9007, 9009, 9011, 9013, 19008, 9008, 9010, 9014 a 9016, (ve dnech 11.-13.5.2010) u vlaků 19003, 9005, 9007, 9009, 9011, 9013, 9002, 19008, 9008, 9010, 9014 a 9016, (dne 14.5.2010) u vlaků 19003, 9005, 9007, 9002, 19008, 9008 a 9010. 

 



 

30.7.2009

 

Výlukový jízdní řád

platný od 3.8.2009 do 7.8.2009

Skochovice - Davle - Jílové u Prahy

 

Tisková verze pdf

 


 

12.6.2009

 

Dne 10.6.2009 ve 21:28 hod. došlo při vjezdu Os 9026 v ŽST Vrané nad Vltavou na 4.kolej k odpadnutí části lokomotivy 714.022-1. Následkem bylo zaklínění brzdového táhla mezi přídržnicí a kolejnicí výhybky č.2. Přes toto táhlo došlo k vykolejení předního podvozku lokomotivy oběmi nápravami a po 40 m k zastavení vlaku 9026 na koleji č.4. Ke zranění osob nedošlo. Osobní doprava na trati 210 přes Vrané n ad Vltavou byla od 21:28 do 0:15 (dne 11.6.2009) zastavena a nahrazena ND.

 

714 + EDK 1.jpg (149 kB), 714 + EDK.jpg (148 kB), 714 celo.jpg (148 kB), 714 prvni podvozek.jpg (144 kB),

Kus brzdy ve vyhybce.jpg (145 kB)

 


 

4.10.2008

 

Od pondělí 6.10. bude zahájena výluka na trati 210 v úseku Měchenice - Dobříš, která po 5 dnech (od 10.10.2008) plynule přejde do výluky Mníšek pod Brdy - Dobříš.
Důvodem výluky je strojní čištění štěrkového lože včetně úpravy příkopů a banketů traťové koleje v km 5,920 - 7,959 trati

Dobříš – Vrané nad Vltavou. Dále v tomtéž úseku výměna kolejového roštu, výměna pražců, zřízení bezstykové koleje, pročištění propustů a oprava přejezdů. V traťovém úseku Měchenice – Čisovice bude provedena výměna kolejnic

 

Základní vývěska - Dobříš - Měchenice doc    Základní vývěska - Dobříš - Mníšek doc    Základní vývěska Bojov, Bojanovice doc

 


 

5.9.2008

Z důvodu opravy traťové koleje se bude dne 15.září 2008 v době od 7.10 hod. (po vlaku Os 19004) do 13.00 hod. (první vlak pojede Os 19009) konat výluka mezi ŽST

DAVLE / MĚCHENICE –VRANÉ NAD VLTAVOU

Pro cestující z/do stanic Davle – Čerčany a Měchenice – Dobříš bude zavedena ND v úseku PRAHA ZBRASLAV – MĚCHENICE / DAVLE.  Pro cestující z/do Skochovic bude zavedena ND v úseku VRANÉ NAD VLTAVOU – SKOCHOVICE. Cestující z/do Vraného nad Vltavou do/z Prahy pojedou normálně vlakem z/do ŽST Vrané nad Vltavou.

 >> podrobnosti doc <<

 


 

15.8.2008

Nehoda na přejezdu

V 18:30 hod dne 4.8.2008 došlo k nehodě na železničním přejezdu v km 3,321
mezi stanicemi Malá Hraštice - Dobříš. Osobní auto narazilo do vlaku Os
19047 a to do boku motorového vozu řady 810. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn.
Auto řídila těhotná žena, dále byl v autě jeden spolujezdec. Řidička ani
její spolujezdec také nebyli viditelně zraněni. Řidička jevila známky šoku.
Vlak 19047 dle plánu otáčí na Dobříši na vlak 19020, který z uvedeného
důvodu byl z Dobříše odřeknut. Cestující z Dobříše do Mokrovrat na tento
spoj odvezla svým osobním autem staniční dozorkyně. Vlak 19049 skončil jízdu
v Mníšku pod Brdy a odtud jel jako PMD do Mokrovrat pro cetující kteří
čekali na 19020, a zpět do Mníšku. Z Mníšku odjel jako 19020 (+ 61 minut) do
Vraného nad Vltavou, kde cestující směr Praha použili vlak Os 9026 od
Čerčan.

 


 

9.7.2008

"Poděkování strojvedoucímu a vlakvedoucímu vlaku 9017 dne 3.7.2008.
Tento den zasáhla oblast Středočeského kraje lokální bouře se silným deštěm a nárazy větru. Cestoval jsem
zmíněným vlakem mezi stanicemi Vrané nad Vltavou a Čerčany, přičemž nedaleko stanice Petrov u Prahy v odlehlém
lesním terénu strojvedoucí pohotově zastavil před spadlou jívou. Po krátké době místní chataři zapůjčili rámovou pilu
a strojvedoucí s vlakvedoucím se okamžitě dali do práce a co nejrychleji se snažili strom odstranit z jízdního profilu.
Po necelé půlhodině, mnohém vystřídání se v práci s ochotnými cestujícími se mohl vlak 9017 opět rozjet směrem k žst. Čerčany.
Rád bych poděkoval zmíněným osobám za ochotu a vůli projevenou v nepříjemném deštivém počasí.
Samozřejmě i místnímu chataři za zapůjčení pily, protože bez jeho pomoci by vlak zcela určitě nabral několikahodinové zpoždění.
S pozdravem Stloukal Miloš, Blansko.
PS: Na fotografii vidíte strojvedoucího a vlakvedoucího vlaku 9017 při odstraňování spadlé jívy."

Foto: 1., 2.


Přívalový déšť zastavil dopravu na trati 210 1.6.2008.

 >> podrobnosti doc <<

Foto (.rar)


 

16.2.2008

Vážení cestující.

Z důvodu opravy hlavní staniční koleje, včetně vybudování zvýšeného nástupiště a pro opravu železničního přejezdu v ŽST Praha Braník se budou konat výluky mezi žst.

PRAHA BRANÍK – PRAHA KRČ

DENNÍ VÝLUKY

od pondělí 17.března do čtvrtka 20.března 2008

v době od 8.20 do 15.20 hod.

NEPŘETRŽITÁ VÝLUKA

od pondělí 31.března 2008 od 8.20 hod.

do neděle 6.dubna 2008 do 16.10 hod.

Konečnou a výchozí stanicí pro vlaky na trati ČD 210 bude po dobu výluk ŽST PRAHA BRANÍK.

Náhradní autobusová doprava v úseku ŽST Praha Vršovice – ŽST Praha Braník nebude zavedena. Cestující mohou využít v tomto úseku MHD za podmínek stanovených organizací ROPID o kterých budete informováni před zahájením výluky.

V případě mimořádností při výluce Vám podrobnější informace poskytnou:

·       výpravčí žst. Praha Braník tel.: 972 228 855

·       výpravčí žst. Praha Krč tel.: 972 228 155

Foto rar


 

8.2.2008

 Po dlouhých 5 a půl letech od povodní v roce 2002 a používání přivolávacích návěstí v Praze Modřanech, jel dne 31.1.2008 poprvé Os 9021 na návěst volno. SŽDC s.o. ve spolupráci firmou AK Signál se podařilo od tohoto termínu zprovoznit v Modřanech provizorní releové SZZ ovládané z JOP (Remote 98). V průběhu letošního roku by měla pokračovat rekonstrukce Modřan včetně opravy PZS přejezdu v km 12,748 = 39.200 na kterém platí stále trvalé omezení rychlosti 10 km/hod a nejpozději od nového GVD 2008/2009 by se mohly opět vlaky křižovat na modřanské zastávce. Důležité je, že 1.2.2008 byla vydána dps 631 o zrušení pomalé jízdy 40 km/hod přes Modřany v délce 1640 m. Vlaky mohou projet stanicí po 9. koleji až 80 Km/hod.

K fotkám 7. a 8.:
Foceno 7.2. Os 9006 vjezd do Modřan od Zbraslavi .

Na vjezdovém návěstidle L svítí zelená a to na něm nebylo k vidění 5,5 roku !!!!!

1.    2.    3.    4.    5.    6.    7.    8.


28.11.2007

Od 5.11.do 20.12. probíhá na trati č. 210 rozsáhlá výluka mezi ŽST Praha Zbraslav - Vrané nad Vltavou. Důvodem je oprava jarovského tunelu. Práce provádí firma Subterra a.s. ve spolupráci s SDC-ST Praha. Obnovuje se část tunelu u vranského portálu včetně portálu samotného. Přes 10 let byla obezdívka v této části tunelu vystužena kovovou konstrukcí a pro havarijní stav byla v tunelu zavedena i pomalá jízda 10 km/hod v délce 400 m. Nouzová kontrukce a původní obezdívka bude odstraněna a tunel se v této části rozšiřuje. Následně bude skalní masiv zpevněn železnou sítí a stříkaným betonem. Náhradní dopravu zajišťují autobusy DP HLMP. Po skončení výluky bude dle sdělení SDC v tunelu po 10 letech obnovena traťová rychlost 50 Km/hod., což přinese výrazné zrychlení železniční dopravy na"Posázavském pacifiku".
S přáním hezkého dne Petr Pavlík
Dozorčí provozu UŽST Praha hl.n.
pro traťový úsek ŽST Praha Braník - Dobříš + Davle

foto:

 Odsekávání obezdívky.JPG (712 kB) , Pohled do tunelu.JPG (659 kB) , Pohled z tunelu.JPG (447 kB) ,

Vranský portál detail.JPG (521 kB) , Zbraslav NAD.JPG (525 kB) , Zbraslav soupravy do Prahy.JPG (559 kB)

 


27.10.2007

Z důvodu rekonstrukce jarovského tunelu se bude konat po dobu 40 dnů NEPŘETRŽITÁ VÝLUKA mezi ŽST

Praha Zbraslav - Vrané nad Vlt.

od pondělí 5.listopadu 2007 (od 8.50 hod.)

 do pátku 14.prosince 2007

Jako poslední vlak před výlukou pojede dne 5.11. Os 19003 s odjezdem ze ŽST Praha Zbraslav v 8.32 hod.

Vícedoc

 


27.9.2007

Z důvodu dokončení oprav železniční tratě se budou konat denní výluky mezi žst.

TÝNEC NAD SÁZAVOU  -  JÍLOVÉ U PRAHY

od pondělí 1.řijna 2007

do středy 3.řijna 2007

V době od 7.40 do 17.40 hod.

Vlaky č.9003, 9006, 9005, 9008, 9007, 9043, 9010, 9040, 9009, 9012, 9011 a 9014 budou v uvedeném úseku nahrazeny autobusy (NAD).

Zastávka Prosečnice nebude po dobu výluky obsluhována.

NAD staví v obci u samoobsluhy (200m od zast. ČD).

  - služba není po dobu výluky garantována u všech vlaků v úseku Čerčany – Jílové u Prahy. 

Vícedoc, Jízdní řádpdf

V případě mimořádností při výluce Vám podrobnější informace poskytnou:  

·          výpravčí žst. Týnec nad Sázavou tel.: 972 252 285 (724 546 950) nebo

·         výpravčí žst. Jílové u Prahy tel.: 241 950 506 


27.9.2007

Z důvodu opravy železniční tratě se bude konat nepřetržitá výluka mezi žst.

TÝNEC NAD SÁZAVOU - ČERČANY

Od čtvrtka 4.řijna 2007 (od 9.20 hod.) Poslední vlak před výlukou projede Os 9003.

Do neděle 4.listopadu 2007 (do 17.00 hod.) První vlak po výluce pojede Os 9011.

Vlaky budou v tomto úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD), která pojede dle výlukového JŘ. Zastávka Poříčí nad Sázavou – Svárov nebude po dobu výluky obsluhována.

Vícedoc

V případě mimořádností při výluce Vám podrobnější informace poskytne:

·         výpravčí žst. Týnec nad Sázavou tel.: 972 252 285 (724 546 950)


3.9.2007

Z důvodu opravy železniční tratě se bude konat nepřetržitá výluka mezi žst.

TÝNEC NAD SÁZAVOU -  JÍLOVÉ U PRAHY

Od pátku 7.září 2007 (od 9.20 hod.) Poslední vlak před výlukou projede Os 9006.

Do čtvrtka 27.září 2007 (do 14.30 hod.) První vlak po výluce pojede Os 9040.

Vlaky budou v tomto úseku nahrazeny autobusy (NAD). Zastávka Prosečnice nebude po dobu výluky obsluhována.

NAD staví v obci u samoobsluhy (200m od zast. ČD).        Více doc


Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny.    Více doc


Ve dnech 5. – 8.3.2007 a 19. – 22.3.2007 budou denní výluky na trati Praha Vršovice – Vrané n/V. - Čerčany v mezistaničním úseku Jílové u Prahy - Davle    Více doc


Při probíhající výluce mezi ŽST Vrané nad Vltavou - Praha Zbraslav (od 9.10.
do 12.11.2006) jsou nákladní vlaky vedeny z Vraného nad Vltavou odklonem přes ŽST Čerčany do Benešova u Prahy.
Na snímku ze dne 12.10.2006 je odstavená zátěž z "Dobříšandy" na 3. koleji ve Vraném, odkud se před půlnocí vydá jako Mn 85575 do Čerčan. Vzhledem k vysokému doběhu zátěže je po dobu výluky také permanentně využívána T 749 od Os 9002, která jezdí na postrku manipulačních vlaků, případně vede samostatně mimořádné Mn vlaky. Bez její pomoci by nebylo možné zajistit pravidelný odvoz zátěže z Dobříše a z Čísovic.

Dozorčí provozu ŽST Praha Braník Petr Pavlík                        Foto jpeg

V ranních hodinách 18. září na vlečce Kovohutě Mníšek, která odbočuje z širé trati mezi ŽST Čísovice a Mníšek pod Brdy, vykolejila lokomotiva ČD 751.031-6 přes nesklopenou výkolejku HVk2. O výkolejku se prorazila nádrž na lokomotivě a vyteklo asi 2700 litrů nafty, čímž byla způsobena ekologická havárie. Škoda byla předběžně odhadnuta na 869000 Kč. 

Foto 1., 2. jpeg >>>


výluka Praha Zbraslav - Vrané nad Vltavou   Foto rar


Dne 9.9. 2006 došlo v ŽST Davle k vjetí silničního vozidla TOYOTA Handcruiser (registrační značka 5A3 - ....) do prostoru kolejiště. Silniční vozidlo vjelo na pozemek ČD a.s. přes násep u výhybky č.4 a dále po výhybce č.4 pokračovalo do prostoru nádraží, kde zastavilo
 mezi kolejí
č.3 a 1 za vlakem č. 9009. K případu byla zaměstnanci ČD požádána o
zásah Policie ČR.